Więcej ludzi marnuje czas i energię roztrząsając problemy, niż rzeczywiście próbując je rozwiązać.

Henry Ford

Poznaj działanie najmocniejszej na świecie metodologii zarządzania, która między innymi pomogła Japończykom tak odbudować przemysł po wojnie, że zaczęli wygryzać amerykańskie firmy z ich własnego rynku.

Ta metodologia zarządzania to KAIZEN. Sprawdza się na całym świecie – także i w Polsce, gdzie ją od lat stosuję.

Polega to na tym, że wprowadzasz tylko pewne drobne zmiany w swojej firmie. Nie ma żadnych rewolucji. Żadnych inwestycji, a wręcz przeciwnie, zamiast nich notujesz coraz większe oszczędności – czasu i pieniędzy.  Efektywność „sama” rośnie i to nie mija po miesiącu.

A TERAZ NAJLEPSZE…

Jeśli zechcesz, możesz tak ustawić swoją firmę, że to pracownicy będą doskonalić jej działanie.

Tak, dobrze czytasz! Najlepsze pomysły na zmiany pochodzą właśnie od pracowników.

Jeśli ich nie dostrzegasz – prawdopodobnie działasz na ślepo, nie podejmując najlepszych decyzji.

Chcesz sprawdzić na konkretnym przykładzie, czy ta metodologia ma sens?

Kim ja jestem, by w ogóle o tym mówić?

Jestem inżynierem jakości, z zawodu i z pasji.

Wybrałam ten zawód, ponieważ uwielbiam doskonalić otoczenie, sprawiać, że jest bardziej funkcjonalne i wydajne w drodze do realizacji celów. Każda firma jest takim otoczeniem, w którym można wdrożyć kaizen. To moja misja. KaizenGO!

Znam wszystko z praktyki, zdobytej między innymi w firmie, produkującej wymienniki ciepła, gdzie rozwiązałam wiele konkretnych problemów. Napisałam kilka poradników: „5S zrób to sam”, „Rozwiązywanie reklamacji”, „Czy ISO 9001:2015 daje przewagę w biznesie?”. Jestem autorką wielu tekstów w serwisach: centrum.jakosci.pl, jakosc.biz, isomnia.pl  (np. System produkcyjny Toyoty, Kryteria oceny i wyboru dostawców, Koszty jakości). Jestem także twórcą pakietu wdrożeniowego 5szrobtosam.pl, będącego kompleksowym wsparciem przy samodzielnym uruchamianiu 5S w firmie. Z moich porad i doświadczeń skorzystały już setki osób.

Chętnie dzielę się swoją wiedzą, dlatego pokaż mi swoją firmę i zróbmy razem coś lepiej!

CO MÓWIĄ KLIENCI?

Skorzystanie z praktyk kaizen to był strzał w dziesiątkę. Stworzyliśmy standard obsługi klienta, wspólnymi siłami, małymi krokami, bez rewolucji. Dzięki temu uzyskaliśmy zmianę trwałą i dopasowaną do naszej firmy, a nie wziętą z jakiegoś szablonu. Zdecydowanie polecam KaizenGO w drodze do ulepszenia firmy.

Bogdan Kaczmarek

Autoserwis Perfekt, Wejherowo, 2017 czerwiec

CO MÓWIĄ KLIENCI?

Pani Katarzyna zapoznała się z nowoczesna metodą projektowania usług Design Thinking i przeszła cały proces projektowy. Wykazała się zarówno doskonałymi umiejętnościami analitycznymi, które pozwoliły grupie bardziej zrozumieć temat turkusowego zarządzania, jak i bardzo wysoką kreatywnością, z której korzystali pozostali członkowie grupy w trakcie prototypownia i testowania rozwiązań.

Ewelina Włodarczyk

Perfection

CO MÓWIĄ KLIENCI?

Miałem okazję współpracować z P. Katarzyną w zakresie doradztwa przy wdrażaniu metody 5S w firmie produkcyjnej i jej wsparcie okazało się dla mnie cenne. Jednocześnie chciałem dodać, że skorzystałem z materiałów pakietu wdrożeniowego www.5SZrobToSam.pl, który okazał się bardzo przydatny. Polecam.

Tomasz Kwiatkowski

Specjalista ds. ciągłego doskonalenia procesu, East West Spinning Sp. z o.o.

CO MÓWIĄ KLIENCI?

Katarzyna wykazała się inicjatywą, intensywnym kreatywnym myśleniem i zachowaniem, pomysłowością i skrupulatnością, a jednocześnie swobodą w poszukiwaniu rozwiązań kolejnych zadań. To była ogromna przyjemność być z nią w jednej drużynie. Pozdrawiam.

Igor Michalski, Teatr Muzyczny w Gdyni

CO MÓWIĄ KLIENCI?

Katarzyna is very good motivated person. Her main target is: „good quality, fast process and low cost based on standard procedure.

Daniel Dobroliński

C&T Elmech

CO MÓWIĄ KLIENCI?

Z Panią Katarzyną Kaczmarską współpracowałem przy okazji kilku projektów z obszaru doradztwa organizacyjnego i personalnego. Nasza współpraca zawsze przebiegała wzorowo. Zlecenia powierzone Pani Katarzynie zawsze zostały zrealizowane terminowo i profesjonalnie. Pani Katarzyna jest fachowcem, który dopasowuje swoją pracę i narzędzia do potrzeb klienta i specyfiki danego projektu. Zawsze otwarta na wyzwania i radząca sobie nawet ze skomplikowanymi problemami organizacyjnymi. Jakość pracy świadczonej przez Panią Katarzynę Kaczmarską powoduje, że z pełną odpowiedzialnością polecam jej usługi doradcze.

Piotr Resmarowski

Karczewski Doradztwo Personalne

CO MÓWIĄ KLIENCI?

Z Katarzyną współpracuję od ponad sześciu lat. Wiele razy pokazała, że jakość to jej pasja. Duże doświadczenie i autentyczność przekazu powodują, że jest idealnym wsparciem w drodze do doskonalenia i budowania kultury projakościowej.

Rafał Tochman

Etena

  • 80%

problemów znika, jeśli pracujemy nad:

  • 20%

ich przyczyn.

lat doświadczenia

%

skuteczności w działaniu

rozwiązanych problemów jakościowych

Blog

Kaizen Inspiracja – wykorzystanie mocy.

W nawale codziennych zadań czasem trudno dostrzec, ile pieniędzy traci przedsiębiorstwo na skutek złej jakości. Te koszty to na przykład przestoje związane z brakiem informacji czy surowca, to nieergonomiczny układ stanowisk…

Jak zyskać dzięki 5Why, standaryzacji i PDCA?

Chcesz wprowadzić kaizen w swojej firmie, a ciągle spotykasz się z frazesami i dobrymi radami? Widzisz koszty złej jakości, a nie wiesz jak im zaradzić? Poniżej przedstawiam case study użycia 5Why, standaryzacji i PDCA. Standaryzacja…

Po co mi 5S? Jakie korzyści może dać firmie? Popatrz na przykład konkretnych oszczędności!

Wdrożenie systemu 5S ma za zadanie zmniejszyć straty przedsiębiorstwa, powstałe w wyniku ogólnie pojętego marnotrawstwa. Innymi słowy, może przynieść konkretne oszczędności. Zaraz zobaczysz jakie, na przykładzie firmy produkującej automatykę przemysłową.

Moje publikacje

Koszty jakości.

Wnioski z analizy kosztów poszczególnych etapów wytwarzania mogą być bezlitosne: marnotrawstwo, nieekonomiczne działania oraz ponoszenie kosztów bez dodawania wartości do wyrobu.

Czytaj dalej

Masaaki Imai odpowiada na pytania czytelników jakosc.biz.

Oto co Masaaki Imai mówi o Lean, Six Sigma, ISO, konkurencyjności przedsiębiorstw, wyzwaniach i problemach menadżerów jakości.

Czytaj dalej

14 zasad Deminga.

Edwards Deming był amerykańskim statystykiem, któremu Japonia zawdzięcza pozycję wiodącego społeczeństwa produkcyjnego.

Czytaj dalej

Certyfikat ISO w oczach klienta.

Skuteczny system zarządzania może przynieść organizacji wiele korzyści, między innymi zwiększenie wydajności, obniżenie kosztów, zwiększenie zadowolenia klienta…

Czytaj dalej